sreda, 16. december 2015

Prodaja podjetja, zahtevnost postopka

Prodaja podjetja je zahteven postopek . Zahteven postopek je prodaja podjetja, ker zahteva sodelovanje večjega števila udeležencev. Med udeleženci so pomembni predvsem prodajalci ter kupci. V primeru, da prodaja podjetja poteka med dvema osebama, to je prodajalcem in kupcem, je po dogovorjenem potrebno izvesti še ustrezni uradni postopek. Zahtevnejša je prodaja podjetja, ko je udeleženih več oseb.



Na strani prodajalca so to lahko solastniki, družbeniki, delničarji ali druge osebe. Enako je lahko na strani kupca udeleženih več oseb. Sama prodaja podjetja je lažja, če so vsi udeleženi enotni pri večini zahtev. To velja tako za stran prodajalca kot za stran kupca. Želja vseh, ki jih zadeva prodaja podjetja pa je vodenje postopka organizirano, strokovno in pregledno. Pri tem je dobrodošlo, da je prisoten finančni svetovalec. Razlogi za prodajo podjetja so različni. Nekatere prodaje so del načrta, druge pa so naključne oziroma niso bile v preteklosti načrtovane. Na drugi strani je nakup podjetja izveden iz več razlogov. Kupiti podjetje pomeni pridobiti veliko število prednosti, pomeni pa tudi točno določene obveznosti. Nakup podjetja je lahko osredotočen na pridobitev celote, lahko pa je cilj nakupa le del celotnega lastništva podjetja. Tako imamo zelo različne motive nakupa, ki vodijo kupca do uresničitve svojega cilja. Motiv nakupa najdemo na eni strani v strategiji kupca, na drugi stani pa v splošni lastnini podjetja.

Strategija kupca se lahko nanaša na aktualno poslovanje ali poslovanje v preteklosti, lahko pa strategija pomeni pristop do čisto novega področja poslovanja. Pri tem je lahko vse, kar obsega lastnina podjetja lahko ključnega pomena. Obstoj podjetja in njegova uspešnost je sestavljena iz seštevka drobnih aktivnosti. Ki same zase ne pomenijo veliko, združene v celoto pa predstavljajo konkurenčno prednost. Te številne konkurenčne prednosti se lahko s prenosom lastništva spremenijo na številne različne načine. Prodaja podjetja je uspešna takrat, ko obe strani dosežeta svoje cilje.

Ni komentarjev:

Objavite komentar