sobota, 7. november 2015

Verižni prenos proti zobatem jermenu

Ali ste pri svojem jeklenem konjičku že menjali prenosni medij v motorju? Na voljo imate več opcij, ki pa so predvsem odvisne od avtomobila, ki ga vozite.
Na voljo so trije glavi sistemi za prenos moči iz motorja, zobati jermen ter verižni prenos, vsaka opcija pa ima tudi svoje prednosti in slabosti.



Če si vzamemo za primer zobati jermen, ki so narejeni iz poliruetana oz. iz neoprena, imajo kar nekaj prednosti in so uporabljeni najpogosteje. Pri prenosu z zobatim jermenom ni zdrsov, kar pomeni da je tek enakomeren in točen. Jermen ima ugodno porazdelitev napetosti, majhno težo gonila, v teku proizvaja majhen hrup, prednost pa je tudi relativno lahka montaža. Seveda pa ima vsaka stvar tudi svoje slabe lastnosti; lahko se prelomi in je zelo občutljiv na večje upogibe, prav tako je občutljiv na agresivne medije kot so kisline, olje… in glavna slabost, zelo je občutljiv na visoke preobremenitve. Zaradi tega je menjava zobatega jermena pogosta.
Druga opcija je veriga, ki je seveda narejena iz kovine, zato je tudi bolj vzdržljiva in se jo načeloma uporablja pri prenosu večjih moči. Ni tako občutljiva na staranje in agresivne medije, načeloma ima daljšo življenjsko dobo kot jermen. Slabe stvari verige pa so da so v primerjavi z jermenom zelo toge, zato čez čas, ko postanejo starejše, postanejo tudi glasnejše.


Ne glede na to kakšen sistem prenosa moči uporablja vaš avto, se v prenosna medija v glavnem razlikujeta po obrabi, po togosti in prožnosti, po vzdrževanju in po glasnosti.

Ni komentarjev:

Objavite komentar